blog_usre

Admin

2020-11-19

Pot și vreau mai mult

Săptămâna aceasta vă facem cunoștință cu Andra Patco. Studentă în anul 2 de masterat la USAMV, Andra a participat la a 6-a ediție Learn Consulting Do Consulting din dorința de a descoperi domeniul dinamic al consultanței și de a se dezvolta în plan profesional cu ajutorul unor specialiști. Proiectul pe care l-a scris în timpul programului de formare constă în construirea unei fabrici de ulei presat la rece și a simulat accesarea de fonduri europene nerambursabile prin sub-măsura 4.2 „Investiții pentru procesarea / marketingul produselor agricole” din cadrul PNDR. Stagiul de internship l-a susținut alături de colegele ei la Hygia Consult unde au legat prietenii frumoase. Andra a fost mai mult decât încântată să ne spună cum a fost această perioadă pentru ea.

Cum a fost interacțiunea ta cu colectivul Hygia?

Îmi pare rău că din cauza situației actuale nu am reușit să îi cunosc pe toți față în față, dar ședințele online din fiecare zi de luni m-au ajutat să mă familiarizez atât cu echipa, cât și cu activitățile și atribuțiile fiecăruia în firmă.

De colegele de la CREIC pot să spun că m-am atașat cel mai mult deoarece am avut ocazia să petrec timp cu ele și să ne cunoaștem. Deși erau ocupate, de fiecare dată și-au făcut timp să-mi răspundă la diferite întrebări și nelămuriri, să-mi arate ceva nou. Bineînțeles, în diferite situații mi-au oferit sprijin și alți colegi, sunt foarte recunoscătoare pentru asta!

Pe scurt, modul în care am interacționat cu colectivul Hygia m-a făcut să mă simt parte din echipă, iar asta cred că spune multe!

Cum a fost interacțiunea cu mentorul tău?

Consider că a fost foarte eficientă colaborarea dintre mine și mentorul meu, Diana Chifor. Apreciez foarte mult răbdarea pe care a avut-o cu mine.

Pe lângă faptul că m-a ajutat în fiecare zi cu diferite noțiuni și informații din domeniu pe care nu le stăpâneam, apreciez și libertatea de lucru pe care mi-a oferit-o, în sensul că pentru rezolvarea unei sarcini nu primeam orice informație „pe tavă”. Astfel am putut compara varianta mea de lucru cu modelul primit de la ea ulterior și pot spune că tot timpul există loc de mai bine. Mi-am dat seama care ar fi fost așteptările ei și la ce mai aveam de lucrat. De exemplu am învățat pe parcurs din ce surse ar trebui să mă informez, cu cine să mă mai consult, cum să îmi organizez atât informațiile, cât și activitățile.

Cum ți s-au părut task-urile care ți-au fost atribuite? (volum, nivel de dificultate)

Pentru început sarcinile nu au fost prea dificile, motiv pentru care am avut timp să mă acomodez în noul mediu de lucru. Aici mă refer atât la colectiv, cât și la diferitele activități desfășurate de echipă – cu ce se ocupă fiecare, cum și pentru ce se completează o anumită cerere, pentru ce s-a organizat evenimentul X și așa mai departe.

Lucrurile s-au complicat în momentul în care mi-a fost repartizat primul proiect, apoi al doilea… Mi-am dat seama că activitatea „Solicitarea de informații de la client și centralizarea lor” nu este atât de simplă precum sună. În fiecare zi m-am lovit de situații mai simple sau mai complexe pe care am încercat să le gestionez cât mai bine (cu mult optimism și sprijin din partea colegilor).

Consideri că programul LCDC te-a pregătit pentru ce ai făcut pe perioada internshipului?

Absolut! Chiar dacă m-am lovit încontinuu de situații și informații noi pe perioada internshipului, nu cred că m-aș fi descurcat la fel de bine fără cunoștințele acumulate la curs.

Care au fost provocările cu care te-ai confruntat pe parcursul internshipului?

Fiind o persoană timidă, am avut emoții când am aflat că trebuie să inițiez discuția cu clienții, apoi să țin legătura cu ei pe tot parcursul realizării proiectelor. Lejeritatea din primele discuții cu clienții a fost o surpriză plăcută pentru mine, mi-am dat seama că atâta timp cât am informațiile și explicațiile corecte, sunt relaxată și stăpână pe sine.

Care a fost cea mai plăcută experiență a ta pe parcursul internshipului? Dar cea mai puțin plăcută?

Nu știu exact ce experiențe să prezint, dar… Inițial, faptul că am ieșit în totalitate din zona de confort a fost neplăcut. A devenit o experiență plăcută pe parcurs, când mi-am dat seama că sunt în stare să mă adaptez și să gestionez situații pe care nu le-am mai întâlnit până acum.

Consideri că task-urile care ți-au fost atribuite te-au ajutat să te dezvolți din punct de vedere profesional?

Da, am învățat – și încă învăț – să mă organizez astfel încât să îmi folosesc timpul cât mai eficient, m-a ajutat și pe partea de comunicare (cu colegii, clienții). De asemenea, această experiență contează pentru mine deoarece mi-am dat seama că aș vrea să continui să lucrez în acest domeniu.

Cum ți s-a părut mediul de lucru?

Mediul de lucru este unul plăcut și dinamic. Mi-am desfășurat activitatea, în cea mai mare parte a timpului, la CREIC. Spațiul de birouri este unul modern, am avut la dispoziție toate facilitățile necesare și transportul asigurat.

Echipa este unită, formată din oameni serioși, profesioniști, care în același timp sunt foarte faini și amuzanți! Echipa este un factor care m-a ajutat foarte mult să mă adaptez în această perioadă. De asemenea, sedințele de luni dimineața mă motivau să încep săptămâna în forță, deoarece acolo fiecare își prezintă activitățile pe săptămâna respectivă, se clarifică probleme, se transmit gânduri bune.

Care sunt abilitățile pe care le-ai dobândit sau dezvoltat pe parcursul internshipului?

Am reușit să lucrez puțin la partea de comunicare și de organizare a activităților de lucru. În general mă consider o persoană calmă și răbdătoare, iar cu ocazia acestui internship am avut ocazia să-mi testez aceste calități.

Domeniul consultanței este unul dinamic și îți oferă zilnic șansa de a învăța ceva nou, așadar am început să fiu mai receptivă și mai atentă la anumite detalii.

Care sunt sugestiile tale pentru a îmbunătăți acest internship?

Continuați să faceți ceea ce ați făcut și până acum, cu același entuziasm!

Ce părere ai despre o carieră în domeniu?

Am avut posibilitatea să văd alți consultanți „în acțiune” și să practic chiar eu o parte din activitățile unui consultant. Deși nu mi-a fost ușor, mi s-a părut foarte interesant și mi-ar plăcea să învăț mai multe!

Este ceva ce nu am cuprins în aceste întrebări și ai vrea să ne comunici?

Vreau să mulțumesc întregii echipe pentru interesul și profesionalismul de care a dat dovadă. #LCDC nu a fost un simplu curs la care am participat și am primit o diplomă. Cursul și internshipul în cadrul Hygia reprezintă pentru mine un început de drum în acest domeniu al consultanței și o dorință de a evolua atât în plan profesional, cât și personal. O concluzie foarte scurtă la care am ajuns la finalul internshipului este că pot și vreau mai mult.

Lasă un comentariu

Nu vom publica emailul tău.
*câmpuri obligatorii



17 − 1 =

NewsletterAbonează-te și află ultimele noutăți

I give my consent for the collection and processing of my personal data, according to the terms and conditions of Hygia Consult.